Jumaat, 8 Mei 2009

"World Halal Research Hari II)





Hari ni merupakan hari kedua pembentangan kertas kerja di World Halal Research.

4 paper telah dibentangkan, antaranya :

1) Advanced Research In Pharmaceutical Products (DR Azizi Ayob Chief Officer CCM Pharmaceutical R&D Center)

2) Updates on Global Halal and Kosher Supervision (Joe M. Regenstein, Proffesor of Food Science, Head: Coenell Kosher and Halal Food Initiative Coenell university)

3) Halal Certified Food Machinery Lubricants - Reducing Contamination Risk (Eddy M. Stempfel Shell Lubricants Switzerland)

4) Halal Transplant Bone (UIAM)

Pada yang tak dapat datang seminar ni, takpe saya akan masukkan isu yang dibincangkan dalam blog saya ni...Sebenarnya pada sebelah pagi saya ada lawatan ke BPFK (Biro Pengawalan Farmaseutikal Kebangsaan). Ada benda baru saya belajar, kalau nak tau kemungkinan kopi pra-campuran yang dicampurkan dengan steroid seperti Sildinafil atau Tadanafil (fungsi seperti Viagra!), harga sebungkus akan mencecah RM 5 dan keatas....jadi kalau minum kopi Tongkat Ali lepas minum rasa lain macam je...mungkin ada steroid ni...bahaya untuk mereka ada darah tinggi dan sakit jantung...
Satu lagi ada dijumpai mereka memasukkan bahan ini kedalam gula-gula!!!! sebiji RM 5. Kalaulah kanak-kanak yang termakan gula-gula ni, ape akan jadi?????
Hati-hatilah....


Tiada ulasan: